Citește cu atenție propozițiile următoare. Apasă pe butonul A, dacă o propoziție este adevărată, sau pe butonul F, dacă o propoziție este falsă. Succes!
Elevii vor da click folosind mouse-ul sau creionul optic, bifând astfel varianta considerată corectă.
a) Biserica este casa lui Dumnezeu.
A
F
b) Credincioșii merg la biserică duminica și la sărbători.
A
F
c) Sunetul clopotului bisericii ne cheamă la școală.
A
F
d) La biserică mergem să ne rugăm.
A
F
Cuvintele care arată obiecte din biserică s-au amestecat cu altele, care indică obiecte de acasă. Selectează de mai jos și mută în casetele goale doar cuvintele care indică obiecte din biserică. Succes!
Elevii vor lua cu mouse-ul sau creionul optic cuvântul și îl vor trage în căsuța corespunzătoare. La final vor apăsa butonul "Verifică" sau "Reia" - după caz. Cu verde este marcat răspunsul corect, iar cu roșu – cel incorect.
cruce
candelă
cuier
sfeșnic
birou
candelabru
pat
icoană
Ajută bufnița și buburuza să găsească răspunsul corect pentru fiecare enunț, dintre cele două variante date. Dă click pe butonul din dreptul cuvântului corect. Succes!
Elevii vor da click folosind mouse-ul sau creionul optic, bifând astfel varianta considerată corectă.
a) În timpul Sfintei Liturghii are loc Taina Sfintei ..........
Spovedanii
Împărtășanii
b) Preotul citește cuvântul Domnului cuprins în Sfânta ..........
Evanghelie
Liturghie
c) Un om devine membru al Bisericii prin Taina ..........
Botezului
Crucii
d) La botez, fiecare persoană primește un ..........
sfeșnic
înger păzitor
În fiecare grup de cuvinte s-a strecurat un intrus! Găsește-l și selectează răspunsul corect din variantele de mai jos (unul pentru fiecare grup). Succes!
Elevii vor da click folosind mouse-ul sau creionul optic, bifând astfel varianta considerată corectă.
a)preot
parc
slujbă
b)strană
cor
lumânare
c)plimbare
rugăciune
binecuvântare
Silabele unor cuvinte care îți arată cum să te comporți la biserică s-au încurcat. Mută-le, în ordine, în casetele libere, pentru a obține cuvintele potrivite. Citește apoi cuvintele obținute.
Elevii vor lua cu mouse-ul sau creionul optic cuvântul și îl vor trage în căsuța corespunzătoare. Cu verde este marcat răspunsul corect, iar cu roșu – cel incorect.
a)
b)
c)
-pect
-ți-
res-
răb-
a-
-re
-e
-da-
-ten-
Cuvintele s-au amestecat, iar bufnița și buburuza încearcă să le ordoneze în propoziții. Ajută-le și mută cuvintele în casete, în ordinea corectă!
Elevii vor lua cu mouse-ul sau creionul optic cuvântul și îl vor trage in
căsuța corespunzătoare. Cu verde este marcat răspunsul corect, iar cu roșu – cel incorect.
a)
slujbele
la
participă
Copiii
Bisericii
b)
organizează
Biserica
copii
pentru
activități
c)
fapte
semenii
bune
Ajutăm
rugăciune
prin
și
Citește următoarea propoziție: Biblia este cartea care conține cuvântul lui Dumnezeu. Apoi selectează informațiile adevărate de mai jos, apăsând pe buton. Gândește-te bine înainte!
Elevii vor da click folosind mouse-ul sau creionul optic, bifând astfel variantele considerate corecte.
Alege răspunsul corect dintre cele două variante date, pentru fiecare propoziție de mai jos:
Elevii vor lua cu mouse-ul sau creionul optic variantele și le vor trage in căsuța corespunzătoare. Cu verde este marcat răspunsul corect, iar cu roșu – cel incorect.
a) Dumnezeu a creat lumea din
dreptate
iubire
b) Omul este cea mai importantă
făptură
putere
c) Protejarea naturii este o
datorie
distrugere
d) Tot ceea ce a creat Dumnezeu a fost foarte
rău
bun
Găsește cuvintele care lipsesc. Pentru aceasta, trage cu mouse-ul cuvântul corect din dreapta, în caseta goală din stânga!
Elevii vor lua cu mouse-ul sau creionul optic variantele din dreapta și le vor trage în căsuța corespunzătoare. Cu verde este marcat răspunsul corect, iar cu roșu – cel incorect.
a) Cea mai cinstită dintre toți sfinții este
Maria.
Ioan
b) Sfântul Proroc Moise a primit de la Dumnezeu Cele
porunci.
încrederea
c) Domnul Iisus a fost botezat de Sfântul Proroc
.
Fecioara
d) Oamenii credincioși își pun
în Dumnezeu.
zece
Apasă pe butonul din dreptul răspunsului corect la întrebarea: Ce au fost Sfinții Apostoli Petru și Andrei?
Elevii vor da click folosind mouse-ul sau creionul optic, bifând astfel variantele considerate corecte.
Când buburuza nu a observat, în fiecare grup de cuvinte s-a strecurat un intrus. Găsește-l și selectează-l (unul pentru fiecare grup). Succes!
Elevii vor da click folosind mouse-ul sau creionul optic, bifând astfel varianta considerată corectă.
a)rugăciune
minciună
respect
b)credință
fapte bune
stilou
c)leneș
milostiv
harnic
Gândește-te bine și alege răspunsul corect dintre cele două variante:
Elevii vor lua cu mouse-ul sau creionul optic variantele și le vor trage in căsuța corespunzătoare. Cu verde este marcat răspunsul corect, iar cu roșu – cel incorect.
a) Rugăciunea este adresată lui
.
oamenilor
Dumnezeu
b) Putem să ne rugăm în gând sau prin
.
cuvinte
cărți
c) Cererea adresată semenilor se numește
.
rugăciune
rugăminte
Alege răspunsurile corecte din variantele de mai jos, dând click pe butoanele din dreptul casetelor corespunzătoare. Succes!
Elevii vor da click folosind mouse-ul sau creionul optic, bifând astfel variantele considerate corecte.
Felurile rugăciunii sunt:
Bufnița și buburuza se întreabă: care propoziții sunt adevărate și care sunt false? Ajută-le și apasă pe butonul A la cele adevărate sau pe butonul F la cele false.
Elevii vor da click folosind mouse-ul sau creionul optic, bifând astfel varianta considerată corectă.
a) La începutul rugăciunii ne facem semnul crucii.
A
F
b) Creștinii se roagă doar seara.
A
F
c) Ne putem ruga numai la biserică.
A
F
d) Prin rugăciune primim ajutorul lui Dumnezeu.
A
F
Cuvintele de mai jos s-au amestecat. Trage cu mouse-ul fiecare cuvânt într-o casetă alăturată, în ordinea corectă, pentru a obține propoziții!
Elevii vor lua cu mouse-ul sau creionul optic cuvântul și îl vor trage in
căsuța corespunzătoare. Cu verde este marcat răspunsul corect, iar cu roșu – cel incorect.
a)
Părintelui
suntem
Toți
fiii
Ceresc
b)
pentru
Creștinul
toți
se
roagă
oamenii
c)
este
o
Rugăciunea
bună
faptă
Din fiecare propoziție lipsește un cuvânt. Găsește-l pe cel corect în dreapta, apoi trage-l cu mouse-ul în caseta goală din stânga!
Elevii vor lua cu mouse-ul sau creionul optic variantele din dreapta și le vor trage în căsuța corespunzătoare. Cu verde este marcat răspunsul corect, iar cu roșu – cel incorect.
a) Răspunsul la
noastre sosește la momentul potrivit.
semenii
b) Celor care se roagă
le dăruiește ajutor.
Dumnezeu
c) Rugăciunea întărește relația cu Dumnezeu și cu
.
rugăciunile
Când bufnița nu a observat, în fiecare grup de cuvinte s-a strecurat un intrus. Găsește-l și selectează-l. Succes!
Elevii vor da click folosind mouse-ul sau creionul optic, bifând astfel varianta considerată corectă.
a)Crăciun
vară
colind
b)flori de primăvară
brazi împodobiți
daruri de Crăciun
c)gazde
colindători
drumeți
Completează propoziția de mai jos cu răspunsurile potrivite, dând click pe butonul din dreptul acestora.
Elevii vor da click folosind mouse-ul sau creionul optic, bifând astfel variantele considerate corecte.
Poeziile religioase despre Nașterea Domnului au fost inspirate de:
Ajută bufnița și buburuza să completeze propozițiile de mai jos, alegând răspunsul corect dintre cele două variante:
Elevii vor da click folosind mouse-ul sau creionul optic, bifând astfel varianta considerată corectă.
a) Salutul de Paști al creștinilor este …............ .
Hristos S-a înălțat!
Hristos a înviat!
b) Creștinii folosesc acest salut timp de …................ de zile.
patruzeci
cincizeci
c) Învierea Domnului este cea mai importantă ................ creștină.
rugăciune
sărbătoare
Numele poeților de mai jos sunt incomplete. Selectează din dreapta casetele cu numele sau prenumele care se potrivesc și mută-le cu mouse-ul în casetele goale din stânga. Nu uita că ei au alcătuit versuri și despre Învierea Domnului. Succes!
Elevii vor lua cu mouse-ul sau creionul optic variantele din dreapta și le vor trage în căsuța corespunzătoare. Cu verde este marcat răspunsul corect, iar cu roșu – cel incorect.
a)
Mihai
George
b)
Ana
Tudor
c)
Coșbuc
Blandiana
d)
Vasile
Eminescu
e)
Arghezi
Alecsandri
Prezentare
Varianta digitală a manualului reproduce fidel varianta tipărită a acestuia. În plus față de varianta tipărită, manualul digital sprijină activitatea de învățare printr-o serie de facilități multimedia (ex.: imagini, animații și filme, activități interactive).
Varianta digitală a manualului poate fi accesată și utilizată pe orice dispozitiv tip PC, tabletă sau smartphone cu procesor minim de 800 MHz, 512 MB RAM, 1GB spațiu disponibil de stocare.
Sistem de operare - Windows Vista+, Android 4.03+, Linux (Ubuntu 14.04, Linux Mint 16, Debian GNU/Linux 7.0, OpenSUSE 13.1), OS X 10.9+, iOS 7.1.X+
Browser - cerințe minime: Google Chrome 31+ (Windows Vista+, Android 4.03+, Linux, OS X 10.9+, iOS 7.1.X+), Mozilla Firefox 25+ (Windows Vista+, Android 4.03+, Linux, OS X 10.9+), Internet Explorer 10+ (Windows 7+), Safari 7+ (OS X 10.9+, iOS 7.1.X+)
Ghid de utilizare
Manualul digital nu necesită instalare sau configurare. Tot ceea ce aveți nevoie pentru parcurgerea acestuia este un browser, care este preinstalat pe orice dispozitiv de tip PC, tabletă sau smartphone.
Offline - prin introducerea CD-ului în unitatea optică și accesarea fișierului index.html
Online - cu ajutorul unui browser, prin introducerea adresei web în bara de adrese
Butoane de navigare
- Accesarea acestuia afișează pagina de ajutor
- Accesarea acestuia afișează pagina de început a manualului
- Accesarea acestuia afișează pagina următoare
- Accesarea acestuia afișează pagina anterioară
- Accesarea acestuia realizează saltul la ultima pagină
- Accesarea acestuia realizează saltul la prima pagină
- Accesarea acestuia realizează mărirea paginii afișate
- Accesarea acestuia realizează micșorarea paginii afișate
Butoane pentru activități multimedia
- Accesarea acestuia permite vizualizarea unor imagini (fotografii, grafice, desene, hărți)
- Accesarea acestuia permite vizualizarea unor filme sau animații. Elevul poate interacționa dinamic în cadrul acestora, în sensul că poate activa butoanele de start, pauză, salt la momentul dorit, volum sunet, maximizarea vizualizării.
- Accesarea acestuia permite ascultarea unor înregistrări audio. Elevul poate interacționa dinamic în cadrul acestora, în sensul că poate activa butoanele de start, pauză, salt la momentul dorit, volum sunet, maximizarea vizualizării.
- Accesarea acestuia permite rularea unei activități interactive de tipul exerciții sau jocuri educaționale.